A magyar nők többsége a klasszikus családi szereposztás híve

A magyar nők 70 százaléka szerint a családról és a háztartásról való gondoskodás továbbra is a gyengébbiknek mondott nem feladata, amely sok áldozattal jár – derül ki a GfK Hungária Piackutató Intézet felméréséből. A nők többsége szívesebben marad otthon, és tölti szabadidejét a négy fal között, a vásárlás viszont sokkal több örömet okoz nekik, mint férfi társaiknak.

A magyar nők 77 százaléka szerint egy férfinak kell gondoskodnia családja anyagi biztonságáról – és ebben az erősebbik nem is egyetért, hisz 83 százalékuk osztja ezt a vélekedést, a felmérés szerint. A bevásárlást többnyire a nők intézik, de 35 százalékuk kifejezetten örömét leli a kirakatok nézegetésében. 70 százalékuk azt mondja, mindig megnézi, mit hol érdemes beszerezni, míg az urak körében csak 57 százalék ez az arány.

A hölgyek többsége úgy véli, sok mindenről le kell mondania annak, akinek családja van. 47 százalékuk úgy érzi, fárasztja a mindennapi rutin, míg tíz férfiból négyre igaz ez az állítás – derül ki a kutatásból. Különbözik a két nem stressztűrő képessége is: a nők 56, a férfiak 45 százaléka számolt be arról, hogy nehezen viseli a feszültséget.

A GfK szerint a magyarok szívesebben töltik szabadidejüket a négy fal között. Különösen igaz ez a nőkre, akiknek 68 százaléka egyetért azzal, hogy jobb egy-egy csendes este otthon, mint elmenni valahová. A férfiaknál alig 60 százalék ez az arány.

A kutatásból kiderül az is: a nők jobban odafigyelnek az egészséges táplálkozásra, mint a férfiak. Sokan heti rendszerességgel vásárolnak bioélelmiszert, és többen esznek gyümölcsjoghurtot, müzlit és barna kenyeret is. A sütemény, a csokodádé és a fagylalt viszont ugyanolyan közkedvelt mind a két nem körében – írja a GfK.








hirdet�s