A lobbizás művészete a vállalati szektorban

Miskolc – Erősíteni kell a hazai lobbitevékenységet, ugyanis a vállalatok több mint 60 százaléka egyáltalán nem lobbizott az elmúlt évben.

Az országos lobbilehetőségekkel a vállalatok mindössze 16 százaléka él. A nemzetközi lobbitevékenységnek pedig még inkább nincsenek mély gyökerei Magyarországon, mert a megkérdezett cégek mindössze 9 százaléka számolt be ilyen jellegű tapasztalatokról – derült ki a Munkaadók és Gyáriparosok Országos Szövetsége (MGYOSZ) KKV-k és nagyvállalatok körében végzett kutatásából.

A felmérésben megkérdezett vállalatok többsége kifejezetten gyengének ítéli meg érdekérvényesítési lehetőségeit. A cégek 79 százaléka szerint egyre nehezebb alkalmazkodni a szabályozási környezet folyamatos és gyors változásaihoz is. Ezért alapvető, hogy a gazdaság szereplői tisztában legyenek érdekérvényesítési lehetőségeikkel, annak megfelelő kihasználásával, hiszen ez a nemzetközi piacokon is versenyképes és növekedési potenciállal rendelkező vállalati struktúrát eredményezhet.

Magyarország legnagyobb munkáltatói szervezete, a MGYOSZ regionális szervezete, az Észak–Magyarországi Gyáriparosok Szövetsége (ÉGYSZ) nemcsak elkötelezetten képviseli a hazai munkaadók érdekeit, de fontosnak tartja folyamatos fejlesztésüket, amivel javítani tudja a vállalatok alkalmazkodóképességét a gyorsan változó gazdasági környezetben is. Ennek szellemében rendeznek április 24-én délelőtt workshopot Miskolcon, a City Hotelben, amelyen beavatják a lobbizás művészetébe az érdeklődőket, emellett azt is megtudhatják, milyen előnyökkel jár az MGYOSZ tagság.

ÉM








hirdetés