A közútfejlesztés jövőjéről

A közlekedési helyettes államtitkár elmondta: a legfontosabb cél, hogy 2006-2007-ben az autópályák elérjék a nagyobb megyeszékhelyeket és az országhatárokat.

A Nemzeti Felújítási Program keretében ez év végére elkészül a mellékúthálózat felzárkóztatási program javaslata, amely 10 éves időszak terveit foglalja magába, beleértve az autópályákra rávezető alsóbbrendű úthálózat fejlesztési elképzeléseit is – számolt be tegnap Horváth Zsolt Csaba, a gazdasági és közlekedési tárca helyettes államtitkára a közúthálózat fejlesztéséről szóló szakmai konferencián Miskolcon.

Hozzátette: az országos közúthálózat fejlesztése szükséges, hiszen a hazai mintegy 170 ezer kilométer közúthálózatból közel 140 ezer kilométer önkormányzati tulajdonú, többségük nem rendelkezik burkolattal.

Átalakulva

A közlekedési helyettes államtitkár kifejtette legfontosabb célkitűzésük, hogy 2006-2007-ben az autópályák elérjék a nagyobb megyeszékhelyeket és az országhatárokat. A Közút-Körút programsorozat megrendezése egy újszerű kezdeményezése a szaktárcának, amit elsőként Miskolcon rendeztek meg, illetve a további négy városban mutatja be a szaktárca, az Útgazdálkodási és Koordinációs Igazgatóság, a Nemzeti Autópálya, az Állami Autópálya Kezelő és az újonnan megalakult Magyar Közút Kht. szervezet vezetőivel a fejlesztési elképzeléseket.

Ez utóbbi társaság helyi bemutatkozó rendezvénye is volt a tegnapi. A megyei állami közútkezelők az új, országos hatás- és feladatkörű társaságba történő beolvasztással egyúttal – mint önálló gazdálkodó egységek – megszűntek. Az átalakulást követően a Magyar Közút Kht. veszi át a (kibővített) feladatokat.

OlKa








hirdet�s