A körforgalom zavarba hoz

A körforgalom zavarba hoz
Jelenleg mintegy 300 körforgalmú útkeresztezôdés van hazánkban. Ez a csomóponti forma biztonságos, környezetbarát, ugyanakkor nem árt az óvatosság.

Dühös tudatlanok

Sok autósnak fogalma sincs a körforgalomban történô szabályos közlekedésrôl. Némelyek a belsô íven haladva hajmeresztô manôverekre ragadtatják magukat, és még nekik áll feljebb. Az egysávos körforgalmakra nem érdemes a szót vesztegetni, használatukhoz elég némi “parasztlogika”.

A körforgalomban a beérkezô elsôbbségadásra kényszerül a már körözôkkel szemben. Ebbôl következik, hogy a körforgalomban haladókat tilos lassításra, vagy hirtelen irányváltásra kényszeríteni. Az ilyen csomóponthoz érve 30-40 km/h sebességre célszerű lelassítani, ugyanakkor ha elôttünk tétovázó jármű halad, azt nem szabad megelôzni.

Defenzív vezetés

Nagy forgalmú csomópontokban elôfordul, hogy két, esetleg három sávon lehet a körpályára behajtani. Ilyen helyeken a körforgalom elsô vagy második kilépô ágán kihajtani szándékozók a jobb szélsô sávot vegyék igénybe, a belsô sávban pedig azok közlekedjenek, akik a késôbbi lehajtókon akarnak távozni. A kilépési szándékot irányjelzôvel a csomóponti ághoz közeledve idejében, az elôzô ág elhagyását követôen célszerű jelezni, a kilépés elôtt a jobb szélsô sávba besorolni.

A körpályán haladáskor számítsunk a teherautók nagyobb helyigényére, figyeljünk az elsodrás veszélyére, valamint a tôlünk jobb kézre esô járművek haladására. Figyeljünk a másikra, és mindig legyünk felkészülve arra, hogy ha esetleg mások hibáznak, elkerülhessük a balesetet.








hirdet�s