A kisüzemi sörfőzdék piacszerzését segíti a GVH

Budapest, 2015. július 30., csütörtök (MTI) – A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) vállalásaik alapján arra kötelezte a három legnagyobb magyarországi sörgyárat, hogy 2017 végéig 20 százalékkal csökkentsék az egyes vendéglátóipari egységek számára kizárólagosan értékesített sör mennyiségét, amivel nagyobb teret nyitnak az import és a kisüzemi sörfőzdék előtt.

A GVH csütörtökön kiadott közleményében jelentette be, hogy elfogadta a Heineken Hungária Sörgyárak Zrt. (Heineken), a Dreher Sörgyárak Zrt. (Dreher) és a Borsodi Sörgyár Kft. (Borsodi) vállalásait, így a három sörgyár csökkenti a kizárólagos szerződésekkel lekötött sör forgalmát.

A GVH megállapította, hogy a Heineken, a Borsodi, a Dreher és a Pécsi Sörfőzde Zrt. (Pécsi Sörfőzde) kizárólagos szerződésekkel a maga számára tartotta fenn a magyarországi vendéglátóhelyek sörforgalmának összességében 43,5-44,3 százalékát, amivel korlátozták a piaci versenyt.

Ezen túl az öt legnagyobb piaci szereplő – a Carlsberggel együtt – 82-95 százalékát adta az éttermeket, kocsmákat, kisvendéglőket és szállodákat felölelő piac teljes forgalmának. Így sem az import, sem a kisüzemi sörfőzdék nem tudtak piacot nyerni a nagy sörgyárakkal szemben a kizárólagossági kikötések miatt – írja a GVH.

A GVH szerint a vállalásban szereplő csökkentésekkel 2017 végére összességében mintegy 30 százalékra mérséklődik a versenytől elzárt piacrész mérete.

– MTI –



További hírek a Gazdaság kategóriából






hirdetés