A különleges Japán Rali következik

A különleges Japán Rali következik
Az idei trendet követve újra egy olyan rali következik a versenynaptárban, amelyet utoljára két éve, azaz 2008-ban rendeztek meg.

Ez a Japán Rali, amelyet a világbajnokság keretein belül immáron a hatodik alkalommal tartanak a hétvégén. A mostani mezőnyből a távol-keleti országban egyedül Hirvonennek sikerült a duplázás 2007-ben és 2008-ban. A finn pilóta azonban nincs olyan jó formában idén, így Sebastien Loebnek ismét jó esélye van a győzelemre.

Azért nem lesz olyan könnyű dolga a címvédő világbajnoknak. A Német Rali egyértelműen a francia pilóta terepe volt, de a Japán Rali a Fordnak kedvezhet. Hirvonen legutóbbi két győzelme legalábbis erre predesztinálja a csapatot. Mikko Hirvonen finnországi balesete után óvatosságra int a verseny végkimenetelét illető latolgatások terén. „Azután, hogy Finnországban olyan hamar kiestem, nincs friss murvás tapasztalatom, mivel az utolsó ilyen laza talajos rali május végén volt” – szögezte le a finn pilóta. „Egy kis időbe telhet, hogy ismét felvegyem a tempót az első szakaszon, de ez nem lehet gond. Meglesz a sebességünk ahhoz, hogy nyerjünk, de a fő célkitűzésem az, hogy egy sor jó teljesítményt tegyek le az asztalra az év végéig” – tette hozzá.

Ami az egyéni világbajnoki címet illeti, mivel ezzel a ralival együtt már csak négy verseny van hátra, Sebastien Loeb Japánban megszerezheti a világbajnoki címet. Ehhez azonban az kell, hogy Loeb nyerjen és riválisai ne érjenek be jobb helyen, mint a hetedik helyezés. Loeb nem hiszi, hogy ez bekövetkezhet a hétvégén: „Nem tudom pontosan minek kellene történnie, de ez elég valószínűtlen. Egy másik ralin inkább megtörténhet.” Loeb 191 ponttal áll az egyéni ponttábla élén a Japán Rali előtt. 58 ponttal többje van, mint az utána következő Ogier-nek. Az utolsó négy ralin 100 pontot lehet gyűjteni, így akár 291 ponttal is zárhatná Loeb az évet.

A verseny idén szintén az 1972-es téli olimpia helyszínén, Szapporo közelében zajlik. Bár új a helyszín, a gyorsasági szakaszok hasonlóak ahhoz, ami régebben Obihiróban várta a mezőny. A rali hasonló karakterisztikájú, mint az Új-Zéland Rali, gyors szakaszaival és szűk hegyi utakkal. Az utak elég csúszósak, ami esőben igen alattomos lehet. Esőt és napsütést is jósolnak a hétvégére átlagban 20 fokkal. Akárcsak a többi Japán Rali, ez is elég trükkös lesz. Különösen akkor, amikor a gyorsasági szakaszokon másodszor hajt végig a mezőny, hiszen az utak nagyon darabosak lehetnek, tele kerékvágásokkal.

A rali

A 2010-es Japán rali három igen intenzív napon át tart, s a 26 (!) gyorsasági szakasz 303 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza 1220 km lesz. A verseny ismét Hokkaido szigetén zajlik, de a főhadiszállást ezúttal Szapporóban, a Sapporo Dome-ban rendezik be. Rövid gyorsasági szakaszok és hosszú utcai szakaszok jellemzik a ralit egy olyan országban, ahol a megengedett sebesség 60 km/óra. 2006-ban a Japán rali egyik legviccesebb momentuma talán az volt, hogy a gyorsasági szakaszok között a mezőnynek 50 km/órás sebességgel kellett hajtania, néha órákon keresztül. A rendkívül éber japán rendőrség több résztvevőt is rajtakapott a gyorshajtáson, így a szervezők kénytelenek voltak emlékeztetni a résztvevőket a megengedett sebességre és az indexlámpák használatára előzéskor és sávváltáskor.

A világbajnokság állása a Német Rali után:

Pilóták

1. S Loeb 191 pont

2. S Ogier 133 pont

3. J-M Latvala 117 pont

4. P Solberg 100 pont

5. D Sordo 95 pont

6. M Hirvonen 86 pont

7. M Wilson 56 pont

8. F Villagra 26 pont

9. H Solberg 25 pont

10. K Räikkönen 21 pont

Konstruktőrök

1. Citroën 308 pont

2. Ford 222 pont

3. Citroën Junior Rally Team 168 pont

4. Stobart 118 pont

5. Munchi’s 40 pont

Forrás: Amber PR








hirdet�s