A jegyáremelés dobta meg a Balaton Sound üzleti eredményességét

A múlt hét végén megrendezett Balaton Soundon az előzetes számok alapján a tavalyinál 15 százalékkal több, 1,8 milliárd forint összköltést mértek – mondta el a Független Hírügynökségnek Vető Viktória sajtófőnök. A tőzsdén jegyzett Econet.hu Nyrt. tőzsdei közleményéből viszont az derül ki, hogy az érdekeltségébe tartozó Balaton Sound eredményessége a tavalyinál 50 százalékkal nagyobb, 200 millió forint lett. A magyarázat a 2008-as 88 ezer helyett idén 94 ezer látogató által 40 százalékkal drágábban kifizetett jegyárakban rejlik. Ezt támasztja alá, hogy a szintén e cégcsoport által birtokolt VOLT Fesztivál a tavalyival megegyező 70 milliós nyereséget ért el, változatlan jegyárak mellett.

A mára jelentőssé vált Balaton Sound és VOLT Fesztivál is a Sziget Kft. (a fővárosi Sziget Fesztivál üzemeltetője) rendezvénye. A Sziget Kft.-nek – az EST Media Group közbeiktatásával – az Econet.hu Nyrt. 26 százalékban a tulajdonosa, a két vidéki fesztivált jelenleg 50-50 százalékban még külső tulajdonosokkal közösen rendezik – derül ki az Econet.hu tőzsdei közleményéből.

Az Econet.hu több éves kivásárlási program keretében szerzi meg a Sziget Kft.- háromnegyedét, ha az hozza a szerződésben rögzített eredményeket. A jelenlegi nehéz gazdasági helyzetben azonban ez nem lehetséges, ezért az Econet májusban közleményben tudatta, hogy a Sziget Kft.-vel – és a Balaton Sounddal, valamint a VOLT Fesztivállal – szemben 2009-re kialkudott eredményelvárás nem érvényes.








hirdet�s