A hazai kisvállalkozások harmada nõi vállalkozás

A magyarországi kisvállalkozások harmadának nõ a tulajdonosa vagy ügyvezetõje. Közülük azonban több mint egyharmad az úgynevezett küszködõ, tehát szükségbõl, egyéb munkaerõpiaci lehetõségek hiányában jött létre. Alig negyedük készít üzleti tervet és csaknem négyötödüknek nincs saját honlapja – derül ki egy felmérésbõl. A nemzetközi tapasztalatok szerint a nõi vállalkozások fejlesztése hatékonyabban térül meg, mert a hölgyek együttmûködõbbek és inkább figyelnek mások szempontjaira is, mint a férfiak.

Magyarországon több mint 650 ezer kisvállalkozás van, ezek egyharmadát nõk tulajdonolják vagy vezetik. Az utóbbi években több nõ indított saját vállalkozást, mint korábban – derül ki a SEED Kisvállalkozás-fejlesztési Alapítvány és a Budapest Bank 2009-es kutatásából.

A nõi vállalkozók több mint harmada az úgynevezett küszködõ csoportba tartozik: lényegében kényszerbõl álltak saját lábukra, csak egytizedük élenjáró tudatosságban, a modern eszközök használatában, az innovációban és újabb ismeretek megszerzésében. Tervezésben és marketingben sem állnak legjobban a hölgyek: vállalkozásaik 25 százaléka nem készít üzleti tervet, hasonló arányban van saját logójuk és levédett márkanevük, 78 százalékuknak pedig nincs saját honlapja.

Az is nõi sajátosság, hogy kevesebben tudnak baráti körükben üzleti tanácsot kapni, körükben tehát nagyobb az igény különféle képzésekre. A pénzügyi-finanszírozási és banki ismeretek megismerésében a nõk jobban számítanak a bankok segítségére, mint a férfiak.

A nemzetközi tapasztalatok alapján a SEED-ben arra a következtetésre jutottak, hogy a nõi vállalkozások fejlesztése a társadalom számára hatékonyabban térül meg. A hölgyek ugyanis inkább hajlanak arra, hogy megosszák másokkal tapasztalataikat, és arra, hogy mások szempontjait is figyelembe vegyék, könnyebben teszik közkinccsé eredményeiket.








hirdet�s