A gépjármű injektor meghibásodásának jelei

Akt.:
A gépjármű injektor meghibásodásának jelei
Az befecskendező rendszer, mint minden más a gépjárműben, meg tud hibásodni. Ennek különböző jelei lehetnek, amiket ha észreveszünk és bevizsgáltatjuk az injektorokat egy megfelelő felújító cégnél, megelőzhetjük, hogy a végén még drágább legyen kedvenc dízel autónk éves fenntartása.. Nézzük, mikre is kell figyelni.

A lerakódások a normál üzemelés során is létrejöhetnek, ugyanis az üzemanyagban lévő adalékanyagok egy része a nyomás és a hőmérséklet hatására kiválik és átalakul. Minden kereskedelemben kapható üzemanyagban van adalékanyag, ezek azonban nem egyformák. Ha lenne egy egységes elv ami alapján el tudnánk dönteni, hogy melyik üzemanyag a legjobb az Ön autójának, és melyik kúton érdemes tankolni akkor már Ön is tudná. De sajnos nincs ilyen. Az autóban a lerakódás mértéke, a kútra érkező üzemanyag minősége és még a hőmérséklet is mind-mind folyamatosan változhat és sajnos kiszámíthatatlan a végeredmény. Viszont a meghibásodás első jelei már észrevehetőek, és a megoldás kézenfekvő. Persze a felújító céget is jól meg kell választani, mert nem biztos hogy pár ezer forint különbség miatt az olcsóbb zugjavítót kell előnyben részesíteni.

A meghibásodásra utaló jelek a következők

Gyorsításkor akadozik és nehezen indul a motor

Ha gyorsításkor úgy érezzük, hogy valami nem stimmel a motorral, előfordulhat, hogy a magas résolaj veszteség áll a háttérben. A résolaj a diesel injektor hűtésénél játszik szerepet. Ha már az injektornál sincs nyomás, a többihez sem fog tudni eljutni. Érdemes tudni, hogy nem csak erre utalhat az akadozó, nehezen induló motor, hanem a nagynyomású szivattyú meghibásodása is lehet a kiváltó ok.

Az autó jobban füstöl

A megszokottól eltérő módon, jelentősen füstöl az autó? Itt több ok is számításba jöhet. Ezek egyike figyelmeztető jele lehet annak, hogy gond van az injektorral. Az égés nagyobb füsttel jár, ha túl kevés vagy túl sok üzemanyag kerül befecskendezésre a porlasztókba, így érdemes felfigyelni erre a szokatlan jelentésre és bevizsgáltatni a gépjárművet.

“Dadog” a motor, tehát sokszor vagy folyamatosan egyenetlenül

Amikor az interjtorok vizsgálatára kerül a sor, a szállított üzemanyag mennyisége és a szóráskép milyensége lesz a legjelentősebb érték. A központi vezérlőegység nem lesz képes megfelelő mértékű korrekciót végezni a tökéletes égés érdekében, ha a szállított gázolaj mennyisége túl kevés vagy túl sok.

Az injektor felújítása

Első lépésként a gyártó által megadott próbapadokon a kódjának megfelelő értékekhez viszonyítva bevizsgálják az injektort. A vizsgálatból származó adatok segítenek meghatározni, hogy milyen az egyes porlasztók állapota, így el tudják végezni a szükséges injektor felújítási munkálatokat. Ennek keretében szétszerelik, majd összerakják az injektorokat, beszerelnek új alkatrészeket és kicserélik a tömítés készleteket. A munkát teszttel ellenőrzik. Le kell szögeznünk, autótípusonként minden injektor más és más, vannak típusok, melyek felújíthatóak és vannak, amik kevésbé.

Meghibásodott gépjárművek használatával magunk, utasaink és a közlekedésben résztvevők biztonságát is veszélyeztetjük. Ezért a legjobb, amit tehetünk, ha már a problémák jelentkezésénél felkeressük a problémák orvoslására képes injektorfelujitas.hu szakszervizt. Munkájuk során mellőzik az utángyártott, silány minőségű alkatrészek használatát, és a piacon a leghosszabb garanciát adják. így biztosak lehetünk abban, hogy minőségi javítást fognak végezni.

– PR cikk –

Címkék: ,