A Földes után további tantestületek is csatlakozhatnak a Herman nyílt leveléhez

Akt.:
A Földes után további tantestületek is csatlakozhatnak a Herman nyílt leveléhez
Miskolc – Egyetértenek a Herman Gimnázium nevelőtestületének levelével a Földes Ferenc Gimnáziumban. A héten máshol is szavaznak.

A Földes Ferenc Gimnázium tantestülete is csatlakozott a Herman Ottó Gimnázium múlt héten nyilvánosságra hozott nyílt leveléhez, illetve az abban megfogalmazottakhoz.

Országos hálózat lehetne

Erről december 7-én döntöttek a Földes pedagógusai, a szavazást az iskola közalkalmazotti tanácsa kezdeményezte.

Ennek elnöke, Szűcs Tamás az Észak-Magyarországnak elmondta: a tantestület több mint négyötöde a csatlakozás mellett voksolt, a szavazás titkos volt. Ezen a héten valószínűleg a többi miskolci, állami gimnáziumban is megtörténik a szavazás. Az elnök jelezte: formálódik Miskolcon a Közalkalmazotti Tanácsok Szövetsége, amit szeretnének kiterjeszteni országos hálózattá. Ennek az lenne a célja, hogy létrejönne egy olyan szervezet, mellyel a politika irányítói érdekegyeztető tárgyalásokat folytathatnának. A tárgyalások kezdeményezése a közalkalmazotti tanácsok törvényben előírt joga.

Apátia uralkodik

Mint arról beszámoltunk, a Herman Ottó Gimnázium tantestülete nyílt levelet fogalmazott meg a jelenlegi oktatási rendszer problémáival kapcsolatban. Levelüket azonban hiába küldték el a Klik elnökének és a köznevelési államtitkárnak, arra választ nem kaptak. Ezért fordultak a nyilvánossághoz.

A tantestület a következő problémákra hívta fel a figyelmet: a köznevelési államtitkár által oly gyakran emlegetett pedagógus-béremelés nem más, mint a 2013-ban, a pedagógus-életpályamodellhez kapcsolódó emelés. Akkor ennek csak a 60 százalékát fizették ki, a további összeget 4 évre elosztva „fizetgeti ki” az állam.

Bizonytalanság, elkeseredettség, sokszor apátia uralkodik a tanári szobákban. S az, hogy vannak még jól működő iskolák, jól megtartott órák, versenyeredmények, sikeres érettségik és felvételik, kizárólag a tanárok lelkiismeretességének köszönhető.

A tantestület azt kérdezi, ki működteti egyáltalán az iskolát? Majd megállapítja: a sok bába között elveszett a gyerek! „A gyerek, merthogy az egésznek róluk kellene szólnia!!! De nem ez történik!”

Nem diák- és tanárbarát

Az évenkénti – jobb esetben kétévenkénti – változások nem diák- és tanárbarátok. Hol a Nemzeti Alaptanterv változik, hol az érettségi követelményrendszer, hol a továbbtanulási lehetőségek köre, de minimum a tankönyv. A tanárok az érettségi követelmények változtatását tartják az egyik legfelháborítóbbnak. Kijelentik, szakmai egyeztetés gyanánt nem fogadják el a kormány által létrehozott Nemzeti Pedagógus Karral történő egyeztetéseket! „A kormány ilyenkor saját magával egyeztet, nem egy hiteles szakmai körrel!”

A pedagógusok írnak a diákok és a pedagógusok túlterheltségéről is, valamint arról, hogy a kormány a tanárok minden pillanatát folyamatos ellenőrzés alatt akarja tartani.

Az igazgatóktól elvették legfontosabb jogköreiket: se önálló gazdálkodás, se munkáltatói jogok, még az iskola épülete se hozzájuk tartozik az ott dolgozók egy részével együtt.

Az iskolaépületek rosszabb állapotban vannak, mint valaha. Nincs pénz alapvető dolgokra. A tanulmányi és sportversenyekkel kapcsolatos költségeket csak részben biztosítja a fenntartó, így megkérdőjeleződik a tehetséggondozás fontossága is, sorolja tantestület.

– Hegyi Erika-

A diákok támogatják

Mint arról korábban írtunk, a nyílt levélben felvetett problémákkal kapcsolatban kérdéseket tettünk fel a köznevelési államtitkárságnak. De válaszlevelükben mindössze arról írtak, hogy a kormány évről évre többet fordít pedagógusbérekre, és hogy 2015 szeptemberében elkezdődött a Klik átszervezése.

A Független Diákparlament viszont közleményében azt írta, feltétlen támogatásáról biztosítja azon gimnáziumok tanulóit és tanárait, akik az oktatás válságos helyzetével kapcsolatban szólalnak fel.


Kapcsolódó cikkek:

A Földes is csatlakozott a Herman tiltakozásához

Miskolc – A miskolci Földes Ferenc Gimnázium tantestülete titkos szavazással döntött: csatlakoznak a Herman Ottó Gimnázium nyílt levélében megfogalmazott tiltakozáshoz – számolt be az RTL Klub. tovább »

Válaszol a Herman Ottó Gimnázium tantestületének nyílt levelére a Nemzeti Pedagógus Kar

Miskolc – A Nemzeti Pedagógus Kar válaszlevélben reagált a Herman Ottó Gimnázium tantestülete által megfogalmazott nyílt levélre, melyet szerdán tettünk közzé portálunkon. A NPK egyetért azzal, hogy a magyar köznevelés súlyos problémákkal küzd, és közös beszélgetésre invitálja a gimnázium tantestületét. tovább »

Közlemény, válaszul a Herman Ottó Gimnázium nyílt levelére

Miskolc – “A Független Diákparlament feltétlen támogatásáról biztosítja azon gimnáziumok tanulóit és tanárait, akik az oktatás válságos helyzetével kapcsolatban szólalnak fel” – olvasható a Független Diákparlament közleményében. tovább »

Besokallt a Herman tantestülete – “A mindennapok lehetetlenülnek el az oktatásban”

Miskolc – Kaotikus állapotok, bizonytalanság, a gyerekekkel kísérleteznek, egyebek mellett ezekről panaszkodik Herman Ottó Gimnázium tantestülete. Nyílt levelet írtak, először még novemberben a tankerületnek, majd most az oktatási államtitkárságra is elküldték. A jelenlegi oktatáspolitikát kifogásolják, szerintük nincs elég pénz, a központosított rendszer nehézkes, és nem a gyerekek érdekét szolgálja. tovább »

A Klik nem fizetett, a lektornál meg kikapcsolták a villanyt

Miskolc – Nagy a baj, ez derül ki a tanárok panaszaiból és egy gimnázium pedagógusai nyílt leveléből. tovább »

Nyílt levél a Herman Ottó Gimnáziumból

Miskolc – Kedden egy, a Herman Ottó Gimnázium tantestülete által megfogalmazott nyílt levél érkezett szerkesztőségünkbe. Úgy fogalmaznak: hiába juttatták el észrevételeiket az oktatás irányítóihoz, semmiféle választ nem kaptak. tovább »









hirdetés