A fogyasztóvédelmi hatóság rendezvénysorozatot indít a környezettudatosság fejlesztésére

Budapest, 2015. augusztus 25., kedd (MTI) – A Nemzeti Fogyasztóvédelmi Hatóság (NFH) országos rendezvénysorozatot indít a környezettudatos vásárlói szemlélet fejlesztése érdekében – jelentette be keddi sajtótájékoztatóján az NFH megbízott főigazgatója Budapesten, sajtótájékoztatón.

Szente István kiemelte: a Környezet és Energia Operatív Program (KEOP) keretében a több mint 409 millió forint összköltségvetésű kiemelt projekt, az Európai Unió és az Európai Regionális Fejlesztési Alap mintegy 341 millió forintos finanszírozásával jön létre.

Kiss Anita, az NFH szóvivője elmondta: a hatóság munkatársai augusztus 26. és október 31. között 37 rendezvényen, köztük 16 fesztiválon és szinte minden megyeszékhely egy-egy bevásárlóközpontjában várják majd az érdeklődőket. A programsorozaton játékos feladatok segítségével mutatják majd be a fenntarthatóság és a környezetvédelem fontosságát a gyerekeknek és a felnőtteknek – tette hozzá.

A fogyasztóvédelmi hatóság megbízott főigazgatója úgy fogalmazott: a projekt legfőbb célkitűzése, hogy a fogyasztók vásárlásaik alkalmával az adott termékek ára mellett azok környezeti hatásait is mérlegeljék és környezettudatosan döntsenek.

Szente István kifejtette: a hatóság azt is célul tűzte ki, hogy az NFH meghatározó szereplővé váljon, és képes legyen érdemi változást elérni a fenntartható fogyasztás területén.

Kiss Anita hozzátette: a vásárlók közül sokan nem tudják, ha kevesebb szemetet szeretnének termelni, akkor egyebek közt arra is kell figyelniük, hogy a megvásárolni kívánt termék mennyi csomagolóanyagban van elhelyezve, továbbá, hogy importból származik-e, vagy Magyarországon termelték és állították elő.

Import gyümölcsök esetében például számolni kell a különböző vegyszerekkel, amelyekkel azért kezelték a terméket, hogy az tovább maradjon friss és ne romoljon meg – ismertette. Az NFH szóvivője szerint a Magyarországon termelt gyümölcsök esetében ezeket az eljárásokat nem alkalmazzák.

– MTI –








hirdetés