A Fidesz ismét a közlekedési fejlesztések támogatásáról

A Fidesz szerint átgondolatlanul osztotta el a kormány a következő 2 évre a közlekedésfejlesztésre szánt uniós pénzeket. A tervek előkészítetlenek, így csak részben fejlesztik az úthálózatot, és azt is inkább az átmenő forgalomnak. Ugyancsak elmarad a vasút reformja – véli az ellenzéki párt.

Szerdán és csütörtökön hozták nyilvánosságra, mely beruházásokat támogatja a kormány az Új Magyar Fejlesztési Terv Közlekedési Operatív Programjában. A fideszes Manninger Jenő pénteken újságíróknak azt mondta, hogy szerinte a kormánynak nincs átfogó közlekedési koncepciója. Ezt bizonyítja az, hogy havonta változott az utóbbi időben, mi kerül be végül a programba és mi nem. Az Alföldön a 4-es főút bővítésére végül jut pénz, de a nyugat-magyarországi 86-os útra nem. Az M0-ás déli része is csak 2×2 sávos lesz, miközben már 2×3 sávra lenne szükség ezen a szakaszon – tette hozzá.

Manninger Jenő úgy véli, hogy a vasútfejlesztésre szánt pénzeket is egyenlőtlenül osztották el. Példaként említette, hogy míg a Szolnok-Debrecen vonalon a 160 km/órára akarják növelni a sebességet a pálya felújítása után, addig a Dunántúlon van olyan vonalszakasz, ahol 40-60 kilométer/órás sebességgel zötyögnek a szerelvények. A vasúti fejezetből kimaradt az elővárosi vonalak fejlesztése is a fővárosban és környékén – mondta.