A digitális pedagógia módszerei, eredményei

Akt.:
A kép illusztráció
A kép illusztráció - © Fotó: AFP / Bertrand Langlois
Debrecen – Mára életünk meghatározó elemévé vált az informatika, arra azonban kevesen gondolnak, hogy vajon milyen feltételek mellett van hasznára az emberiségnek. A szakemberek többek között erre a kérdésre keresték a választ a Debreceni Egyetem pénteki konferenciáján (melyről szombaton is beszámoltunk).

Az oktatásban használt információs és kommunikációs technológiák álltak a középpontjában annak a tudományos tanácskozásnak, amelyet a Debreceni Egyetem Bölcsészettudományi Kar Nevelés- és Művelődéstudományi Intézete tartott az MTA DAB Székházban.

Az a legfontosabb kérdés, hogy ez a technológiai csoda milyen körülmények, feltételek mellett van hasznára az emberiségnek, a társas kapcsolatoknak, a közösség életének”

– fogalmazta meg a szakmai találkozó központi gondolatát megnyitójában Pusztai Gabriella. A Nevelés- és Művelődéstudományi Intézet igazgatója elmondta: rendezvényükkel a szakmai találkozás lehetőségét kívánják biztosítani azok számára, akik a digitális pedagógiához kapcsolódó témakörben neveléstudományi, pszichológiai, gyógypedagógiai és óvodapedagógiai területen kutatnak, oktatnak, vagy fejlesztési tevékenységet végeznek. Az első alkalommal megrendezett országos tanácskozásra több mint 100 pedagógus érkezett, illetve előadást tartottak az Oktatási Hivatal, valamint a Digitális Pedagógiai Módszertani Központ munkatársai is.

HBN


Az oktatásban is kihasználhatnánk, hogy a gyerekek életének része a telefon
Debrecen - Egyes pedagógusok irtóznak a XXI. századi kütyük alkalmazásától, míg mások erőltetik azt. Miközben az iskolákban használt korszerű informatikai eszközök számát tekintve Magyarország a fejlett országoktól kissé lemaradt, addig léteznek olyan magyar fejlesztésű, az oktatást támogató info...








hirdetés




hirdet�s