A család féltett kincse: az autó

A család féltett kincse: az autó
A család egyik legdrágább és legféltettebb kincse (természetesen a tárgyi javak közül) még mindig az autó. A fizetésünkhöz képest sokba kerül, s mivel sok pénzt adunk ki érte – éveken keresztül – ezért a legfélettebb.

Nem véletlenül mondják azt a magyar autópiacra, hogy árérzékeny. Az autóvásárlók elsôsorban a kiskategóriájú masinákat kedvelik. A hazai újautó-értékesítés 90 százalékát évről-évre a kis- és alsóközép-kategóriás modellek adják.

Csillog-villog

Legyen tojás a gázpedálon
A 300 forintos benzin árnyékában igencsak aktuális a kérdés: miként spórolhatunk az üzemanyaggal? Miközben nyomjuk a gázpedált, már 2000-es fordulatszám alatt is érdemes magasabb sebességfokozatba kapcsolni. Vagyis a kívánt sebességet a lehetô legmagasabb fokozatban tartsuk.

Vegyünk mondjuk egy négytagú családot, ahol negyven esztendôs a családfô. Feleség, két gyerek és az apa alkotják a famíliát. A gyerekek 10 és 12 esztendôsek, iskolások. Családunk átlagkeresetű, így havi 280 ezer bruttóból élnek. Ez nettóban úgy 160 ezer forint körül alakul. Sok, vagy kevés ez a pénz? Minden attól függ, mit akarunk venni belôle. Mert esetünkben lakáshitelre, a teljes rezsire elmegy majd a fele, aztán az étkezés, az öltözködés ugyancsak pénzbe kerül.

Nem beszéltünk még az utazásról, a megtakarításról. Nos, átlagcsaládunk autót szeretne venni. Osztanak, szoroznak, s kiderül, havi 20 ezret ki tudnak csípni költségvetésükbôl hat éven keresztül törlesztésre. S akkor fizetik még a kötelezôt, a CASCO-t, az adót, a benzint… Viszont nem tudnak megtakarítani egy fillért sem.

Átlagcsaládunk boldogan megy az autószalonba az átadás napján, csillog-villog elôttük az új autó, ôk pedig beülnek, s féltve, vigyázva gurulnak ki az újdonsült családtaggal. Mert ezután a család legdrágább tagja lesz a kocsi, amely a közös kasszából bármennyit képes lenne felemészteni.

Kiváló motor

Magyarországon hárommillió személyautót tartanak nyilván. Kevés az olyan magyar család, ahol ne lenne egy négykerekű. De micsoda különbségek vannak az egyes famíliák autói között. Nagyon sok még a tíz, tizenöt, de nem ritka a húszéves jármű sem. A kétüteműek – Trabant és Wartburg – közül a legtöbb még nálunk van forgalomban, de a Zsigulik sem öregedtek ki teljesen.

Persze nehogy elmenjünk egy irányba, mert a másik oldalon azért ott vannak az újak, a korszerű, környezetvédédelmi szempontból kiváló motorral szerelt négykerekűek. S nem kell már nagyon sok idô, hogy maguktól kihaljanak a régi, szocialista korabeli matuzsálemek. Ez minden bizonnyal jó hatással lesz majd a baleseti statisztikákra is. Szóval, egyre több család jelenik meg a szalonokban és vesz új autót.

Kapcsolódó anyagok:

  • Lassít, majd gyorsít
  • Legyen tojás a gázpedálon
  • Az ABS sem csodaszer
  • Olcsóbban autózunk







  • hirdet�s