A buszsofőrhiány miatt is kongatják a vészharangot a Volánnál

Akt.:
A buszsofőrhiány miatt is kongatják a vészharangot a Volánnál
Budapest, Miskolc – A Közúti Közlekedési Szakszervezet szerint vészhelyzetben vannak a Volán társaságok.

„Ha a kormány nem orvosolja a létszámhiánnyal kapcsolatos problémákat, hamarosan leállhatnak a buszok, és az ágazatnak béremelésre is szüksége van” — fogalmazott hétfőn kiadott közleményében a Közúti Közlekedési Szakszervezet (KKSZ). Arra is felhívták a figyelmet, hogy azonos gondokkal küzdenek a közlekedési ágazat különböző szereplői, ugyanis a MÁV-nál és a teherfuvarozóknál is komoly problémát jelent a létszámhiány.

Eszköz és létszám

A dolgozói érdekvédelmi szervezet szerint a kormánynak béremeléssel és megfelelő képzéssel kellene gondoskodnia utánpótlásról és a közlekedési ágazat megmentéséről. Azt is kiemelték, hogy a Volán társaságok összesen mintegy 18 ezer munkavállalónak biztosítanak munkát. A KKSZ úgy fogalmazott: nem értik, hogyan akarják a döntéshozók a 2017. január 1-jei piacnyitás előtt versenyképes helyzetbe hozni a regionális közlekedési központokat. Az ágazatnak 1200 új buszra is szüksége lenne, bár a járműbeszerzés még pályázati szakaszban sincs – tették hozzá.

A közlemény megjelenése előtt néhány nappal Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium közlekedésért felelős helyettes államtitkára sajtótájékoztatón jelentette be, hogy a következő években folytatódik a közúti tömegközlekedés fejlesztése, a korábbi Volán társaságok integrációjából alakult regionális közlekedési központok mintegy 1000 új autóbusz beszerzését tervezik. Ez is a versenyképesség javítását szolgálja.

A felvetett problémákkal kapcsolatban megkerestük a regionális közlekedési központot, de azt a választ kaptuk, hogy „A közösségi közlekedés további átalakítása kapcsán megjelent sajtóhírekre nem kívánunk reagálni”.

Fontos szerepben

Dr. Sárközy György, az Észak-magyarországi Közlekedési Központ Zrt. vezérigazgatója korábban azt nyilatkozta lapunknak, hogy fontos cél a 2017-es európai uniós elvárásnak eleget tevő piacnyitásra való felkészülés, amely elsődlegesen a járműállomány korszerűsítését és a szolgáltatások fejlesztését jelenti. A társaság három megyében – 3200 főnek (közte 1700 sofőrnek) ad munkát, 20 autóbusz-állomást üzemeltet, a helyközi közlekedésben munkanapokon átlagosan 8500 autóbuszjáratot indít és évente mintegy 80 millió utast szállít. A Borsod, Hajdú és Szabolcs Volánok összeolvadásából létrejött vállalat járatai a régió szinte minden települését érintik, a cég 458 helység közlekedési kapcsolatát vasúti összeköttetés hiányában egyedül biztosítja.

– Szaniszló Bálint –


Jó-e a MÁV–Volán nász?

A KKSZ a problémák megoldását nem a MÁV és a Volán társaságok összevonásában látja, szemben a Miniszterelnökséget vezető miniszterrel, aki ezt is egy lehetőségnek nevezte korábban. Egy július eleji sajtótájékoztatón a Volán társaságokkal kapcsolatos kérdésre Lázár János felvetette a MÁV és a Volán összevonásának lehetőségét, amely azonban csak egy a kormányzat előtt fekvő, a tömegközlekedés korszerűsítésére vonatkozó koncepciók közül.








hirdetés