A Bosch sehol nem akar leépíteni

Miskolc – „A Bosch nem kíván megválni alkalmazottaitól egyik telephelyén sem Magyarországon.” Kérdések az igazgatóhoz.

Klaus Leupoldot, a Bosch miskolci autóelektronikai gyárának igazgatóját kérdeztük: Milyen hatással lehet a miskolci gyárra a hozzánk is elérkezett pénzügyi, illetve gazdasági válság? Lesz-e termeléscsökkentés? Lesz-e elbocsátás? Milyen hatások érik a céget, hogyan reagál azokra?

Klaus Leopold így válaszol: „A Bosch Csoport magyarországi leányvállalatainál – mint ahogy nemzetközi szinten is – az autóipar a fő csapásvonal. Mivel az ágazat lassulása beindult, ezért mi is érezzük már ennek jeleit, hiszen beszállítói vagyunk a világ szinte minden autógyártójának.Pontosan nem tudjuk mi várható, de figyelemmel kísérjük a piaci történéseket. A világ legnagyobb autóipari beszállítójaként természetesen mi is érezzük, ha a piacon jelentős változások történnek. Ugyanakkor a pénzügyi válságból a Bosch nem érez semmit. Mivel a vállalat nemzetközi és hazai szinten is nagyon jelentős tőkeerővel bír, kölcsön felvételét nem tervezte, és nem is tervezi. Így nem kell törölni vagy elhalasztani egyetlen befektetésünket sem.

Várják a mérnököket

Mivel az autógyártók egy ideje csökkentették a termelésüket, várhatóan a Bosch autóipari gyárai is kevesebb megrendelést kapnak, így valemennyivel várhatóan csökkenteni kell a termelést. Ezzel együtt a Bosch nem kíván megválni alkalmazottaitól egyik telephelyén sem Magyarországon. Amennyiben a partnereinktől érkező megrendelések jelentősen csökkennek, akkor legrosszabb esetben a határozott idejű szerződéseket nem hosszabbítjuk meg, de a sokkal jelentősebb számú főállású kollégát megtartjuk.

A Bosch Csoport masszív tőkeerejének köszönhetően továbbra is tervez Magyarországon: gyáraink és fejlesztési tevékenységeink hosszú távú hazai jelenléte a cél. Bizonyos esetekben tovább halad a  létszámnövelés, például a K+F területen, ahol folymatosan várjuk a villamos- és gépészmérnököket Miskolcon, Hatvanban és Budapesten egyaránt.”
 








hirdet�s