A bajnok trió ismét nyerni tudott

14. Miskolc Rally
14. Miskolc Rally
A Csillagvár Bevásárlóközpont – Yokohama Országos Rallye2 Bajnokság első futamán az időjárás és a pályák minősége is meglepte a rajthoz állókat.

Vasárnap reggel eleredt az eső, komoly fejtörést okozva ezzel a versenyzőknek. Nem volt könnyű dolguk a pályákon sem, mivel a gyorsasági szakaszok csúszósak, felhordásosak voltak az I. osztály mezőnye után.

A reggel elrajtoló 61 párosból mindössze 33-an gördülhettek át délután a Diósgyőri Stadion salakpályáján felállított céldobogón. Elsőként a tavaly második bajnoki címét is megszerző Szommer István és Hosszu Zoltán vehette át a győztesnek járó legnagyobb serleget. Bár a kettős állítja, leginkább a szerencsének köszönhetik, hogy megnyerték a bajnokság idei első megmérettetését, a végelszámolásnál nem ez lesz az érdekes, hanem az, hogy immár 20 pont szerepel a nevük mellett. Szommerék méltó ellenfélre találtak a második helyen célba érő Puskádi János és Takács András személyében, akik a hatodik gyorsasági szakaszig vezettek a miskolci futamon, de végül egy defekt miatt lecsúsztak a dobogó legfelső fokáról. A páros nem titkolt célja a bajnoki cím elhódítása, amiért a versenyzők szerint is komoly csata folyik majd idén.

A verseny végén nyilatkozták a versenyzők:

Szommer István – Hosszu Zoltán (Honda Civic Type-R, N3):
Hatalmas szerencsénk volt a verseny során, szerintem ennek köszönhetjük azt is, hogy megnyertük a futamot. A második körünk kalandosra sikerült, ugyanis a bükkszentlászlói gyorson egy balosban levágtuk a kanyart – ahogy azt kell –és hatalmasat ütöttünk a felnin, csodálkoztunk is, hogy nem kaptunk defektet. Ezután a hetedik gyorson elfogyott a fékünk, óvatosan kellett a féktávokat venni, az utolsó gyorsot pedig csak kézifékkel tudtuk teljesíteni.

Puskádi János – Takács András (Honda Civic Type-R, N3):
A hetedik gyorsasági szakaszig vezettünk a versenyben. Az első hely a királdi gyorson úszott el, ahol kaptunk egy defektet, és nagyon sokat ott hagytunk. Nem mondom, hogy nem vagyok kicsit szomorú, viszont hosszú még a bajnokság és nagyon értékes pontokat szereztünk.

Hevesi István – Bauer Attila (Honda Civic, A6):
Nagyon elégedettek vagyunk az eredménnyel, pedig még csak ismerkedünk az autókkal. Az ötödik gyorson egyszer megállt a Honda, körülbelül 40 másodpercet bent hagytunk, mire kiderítettük, hogy leesett egy kábel. A körgyorsaságin többször lelassítottak minket, és egyszer meg is forogtunk, viszont az utolsó gyors már problémamentes volt.

Bedő Gábor – Bedő Miklós (Toyota Celica, F2):
Sokkal jobb volt, mint az előző kör, jobban összhangban voltam az autóval. Egy stabil, húzós tempóval „leszaladtunk”, ennyi van bennem, meg az autóban. A vége necces volt, mert ha Feri nem kap féltengelytörést az első körben, akkor ő lesz az első, hiszen sokkal komolyabb a Subaru, mint a Toyota. De mint tudjuk, a versenynek a végén van vége!

Matos Márton – Répás Zoltán (BMW 318 is, A7):
Az eleje izgalmasan indult az eső miatt, akkor kicsit megijedtünk. A pályákat nagyon tönkretette, hogy előttünk ment az I. osztály is, defektet is kaptunk az utolsó előtti gyorson, de azért túléltük és ez az eredményen is meglátszik.

Menyhárt Gábor – Németh Gábor (Skoda Felicia, A5):
Új az autónk, ezért vegyes érzéseink voltak a versennyel kapcsolatban, fogalmunk sem volt, mire lesz majd képes, de azért bíztunk a jó eredményben. Saját hibánkból, kaptunk 20 másodperc büntetést, de azt hiszem, ez nem befolyásolta a végeredményt. Készülünk a következő versenyre, a murvát jobban szeretjük, minél jobb eredményt szeretnénk ott is elérni.

Szabó Gergely – Tóth Lóránt (Citroen Saxo VTS, N2):
Óvatosak voltunk – egy lassítót azért elvittünk -, szerintem ennek is köszönhetjük a jó eredményt. Sok helyen bent hagytunk sok időt, viszont végig tudtunk menni. A navigátorom remekül szerepelt, a szervizcsapat pedig hibátlan autót épített, így azzal nem volt nehéz dolgunk.

Kurtos Róbert – László István (Honda Civic, N2):
Gyorsabb volt ez a kör, mint az első, most jó volt a gumink és a körgyorson is 3 kört mentünk, ahogy kellett. Csúszkáltunk egy keveset, mert eléggé ki volt hordva a pálya, az I. osztály nagyon szereti levágni a kanyarokat. Slickkel már jobb volt, csak keresni kellett a nyomokat. A nyolc gyorsaságiból ötöt megnyertünk, N2-ben pedig másodikak lettünk.

Gál Attila – Lencsés Tamás (Suzuki Swift Gti, N1):
A pályák nagyon jók voltak, a bükkszentlászlói gyors szenzációs, egy igazi rali pálya! Inkább óvatosan mentünk, mint bátran, de azért jó volt. Sajnos a fékünk elfogyott, az első kör utolsó gyorsaságiját anélkül kellett teljesítenünk. A második körben egyszer be akartunk esni egy nagy árokba, de összeszedtem, pedig már láttam a szemem sarkából, ahogy megmozdul a tömeg. A verseny nagyon tetszett, szerintem jó volt a szervezés.

MNASZ Rallye2 Média