7,6 milliárd idén az autópályák felújítására

Idén 7,6 milliárd forintot költenek az autópályák és a hozzájuk tartozó hidak felújítására. A legnagyobb beruházás az M7-esen lesz, ám ez csak ősszel kezdődik majd. A szakemberek idén is fontosnak tartották, hogy a Forma-1 Magyar Nagydíj alatt ne zavarja a közlekedést semmilyen felújítás és hogy minden munkával a lehető leggyorsabban végezzenek.

Ebben az évben 7,6 milliárd forintot költ az Állami Autópálya Kezelő (ÁAK) a sztrádák felújítására: 4,2 milliárd jut az utakra, 3,1 milliárd 70 híd korszerűsítésére és 300 millió az egyéb útmenti munkákra.

Winkler-Virág András, az ÁAK szóvivője a Független Hírügynökségnek elmondta, hogy az autópályák felső rétegének az élettartama 7-10 év, így ebből következik, hogy minden útszakaszt tíz évente egyszer fel kell újítani. Fontos szempont volt az időzítésénél, hogy az augusztusi Forma-1-es Magyar Nagydíj idején ne zavarják a forgalmat útmunkák: a rövidebbek már azelőtt befejeződnek, a hosszabbak pedig csak a futam után kezdődnek.

Az első nagyobb munka május elején kezdődik, az M1-es sztráda 145-ös és 160-as kilométer közötti szakasza újul meg: először Győr felé, majd a Forma-1 után a főváros felé vezető oldalon. A beruházás érdekessége, hogy egy úgynevezett Remix technológiát alkalmaznak, ennek lényege, hogy a felmart aszfaltot speciális adalékanyagokkal együtt egyből be is építik az új rétegbe.

Az idei legkomolyabb forgalomkorlátozással járó beruházás szeptemberben indul, ekkor az M7-es autópálya törökbálinti szakaszát újítják fel a Balaton felé vezető oldalon. Az egy hónapig tartó építkezés idején az M1-est és az M0-ást használhatják terelőútként majd az autósok – mondta Winkler-Virág András.

Bár nem az idei útfelújítási program része, mégis komoly fennakadást okozhat a sofőröknek az M3-as autópálya és az M0-ás körgyűrű csomópontjának az építése – tette hozzá a szóvivő. Ennek az első üteme hétfőn már meg is kezdődött: a szakemberek a hidak gerendáit emelik be. Ezek alatt nem lehet közlekedni, így az első héten a bal, később pedig a jobb pályát zárják le és a járműveket a másik oldalra terelik. A munkák a reggeli csúcsforgalomban – öt órától délelőtt 11-ig szünetelnek – később pedig a forgalomhoz igazítják, hogy melyik irányban engedik két sávon az autósokat.








hirdet�s