6200 köbcenti és több mint 640 lóerő

6200 köbcenti és több mint 640 lóerő
A Hell régi álmát valósította meg, amikor egy tengerentúli Chevrolet átépítésébe és fejlesztésébe kezdett. A technikai sportok területén több éve jelen lévő cég terve egy 6200 köbcentis és több mint 640 lóerős autócsoda megépítése, amely a magyar utakon szerényen szólva sem lesz hétköznapi szereplő.

Nos, immár nem kell sokat várni, hogy megcsodálhassuk a Camaro SS igazi szörnyeteggé átalakított változatának füstölgő kerekeit. A vállalat választása azért esett a Chevrolet modellre – amely Magyarországon már önmagában is kuriózumnak számít –, hogy az autósport szerelmeseit egy külsejében és teljesítményében is egyedülálló versenyautóval kápráztassa el. A 2010-es Chevrolet Camaro SS amerikai szériaautó paraméterei már önmagukban is figyelemre méltóak. Az autókülönlegesség megálmodói nem elégedtek meg a 6200 köbcentis, V8-as motorfelépítésű széria modell kimagasló, 422 lóerős gyári teljesítményével, és egy profi szerelőcsapatot hívtak segítségül ahhoz, hogy az autó teljesítményének határait a végsőkig fokozzák.

Gabura Krisztián, az átépítést vezető szakember fejében a Hell felkérését követően rögtön összeállt a kép arról, mi vár a kezei közé került amerikai csodára. Mivel az autó adottságai leginkább a drift szakágban érvényesülnek, egyértelmű volt, hogy a Hell Racing Team driftere, Varga Tamás Puci lesz az, aki intenzíven részt vesz mind a Camaro átalakítási munkálataiban, mind az elkészült járgány tesztelésében. A szerelő csapat – első lépésként – az átalakítás fő irányvonalait határozta meg úgy, hogy a munkájuk eredményeképp megszülető versenyautó a driftelésre minden tekintetben alkalmas legyen.

Még két hét

Már három hete dolgozunk az autón, és még két hétre van szükségünk ahhoz, hogy valósággá váljon a Hell álma. Mivel amerikai modellről van szó, így elég nehéz volt az eredeti alkatrészeket beszerezni hozzá, ráadásul rögtön mindenből kettőt. Egy biztos, ha elkészülünk vele, szinte semmi köze nem lesz az eredeti modellhez, ugyanis megváltozik a komplett hajtásrendszer” – árulta el a vezetőszerelő.

A megbízás szerint a szerelők főleg a futóművön és a hajtásláncon módosítottak, valamint hozzányúltak a szériakuplunghoz és a differenciálműhöz is, sőt az eredeti rugókat nagyobb teherbírású motorsportban használt alkatrészekkel váltották fel. Az igazán látványos változtatásokat a nehéz gyári üléseket kicserélése és a merevítéshez használt bukócsövek beépítése jelentette. A belső átalakításoknál a súlycsökkentés volt az elsődleges cél, hiszen a súly-lóerő aránynak a fékezésnél a gyorsulásnál is főszerepe van.

Krisztián és csapata az elektronikai rendszert is megújította a még nagyobb teljesítmény elérése érdekében. Az autó jelenleg már 563 LE teljesítményre képes, közel 100 kilogrammal könnyebb, és a motorjához egy kompresszort szereltek. És hogy mi lesz a vége?

Nos, 640-650 lóerő mellett megmarad a 6,2 V8-as, alublokkos motor, amely a kompresszor mellett kap egy komoly kipufogórendszert is. Noha szeretnénk a csúcssebességet az áttételek rövidítésével 220 km/h-n tartani, a készülő versenygép sokkal dinamikusabb lesz a szériánál” – folytatta Gabura Krisztián. „Az elektronikus rendszer „CAN hálózat” néven fut, amelyen a legkisebb változtatás is a rendszer működésképtelenségét eredményezheti. Nálunk ez meg is történt, bedőlt az egész, az autó nem indul el“- mondta el csalódottan az átépítés felelőse.

Vérbeli versenyautó lesz

A probléma megoldását végül az előre menekülés jelentette: a szerelők a gyári elektronika száműzése mellett döntöttek, és helyette az autó egy, a versenyautókban használt, programozható elektronikát kapott, amely a csúcstechnikát képviseli.

A sokszor éjszakázni kényszerülő csapat megpróbáltatásai azonban ezzel még közel sem értek véget, hiszen ekkor még a teszteléssel megbízott drifter, Puci, nem ült az átalakított autóban. A rali szakágban tapasztalt Gabura Krisztián számára meglepetést okozott, hogy a Hell Racing Team versenyzője – a volánhoz ülve – nem találta kényelmesnek a beállításokat. A kormánykereket közelinek érezte, és a kézifék sem állt a kezére.

A Puci által kért változtatások pedig nem csupán „kozmetikázást” jelentettek Krisztiánék számára, a teljesen új konzolok legyártatása újabb napokat vett igénybe. A kért módosítások elvégzése azonban nem volt kérdéses, a szerelőcsapat számára a sofőr és az autó összhangja legalább olyan fontos, mint a versenyzőnek.

Ahogy minden versenyzőnek megvannak a saját rigolyái, nekem is, mégpedig az, hogy az autóban minden kézre álljon, klappoljon!” – vallotta be Puci, aki azóta, hogy – még szériaautóként – először kipróbálta a Camarót, alig várja, hogy végre elkészüljön álmai autója.

Ez egy vérbeli versenyautó lesz. Amikor kipróbáltam, már akkor is nagyon erősnek tűnt, de a tuningolás hatására elképesztő teljesítményre lesz képes. Bevallom, ilyen autót még soha életemben nem vezettem” – jelentette ki Varga Tamás.

Nos, a tervek szerint már igazán nem kell sokat várnia, hogy az áhított autó volánjához ülve kigördülhessen a műhelyből és megrajzolja az első köröket az aszfalton…


Az autóról

Chevrolet Camaro

Chevrolet Camaro az amerikai General Motors Chevrolet divíziójának 1966-tól gyártott ún. „pony car” modellje. Az autó a General Motors válasza volt a Ford Motor Company kiemelkedően sikeres Mustang nevű sportautó-modelljére. A ritka, ZL-1 jelű változatot eredetileg versenyzésre szánták; erre utalnak a motorháztetőn elhelyezett szívótorkok is. A GM központi gyártásirányító irodája (COPO) 1968-ban hagyta jóvá a Camaro 1969-es versenyváltozatát, amelyből azóta is alig száz darab készült a világon.

 

 

 

 

 


Nem lesz az autóban:

  • gyári visszajelző műszerek
  • légzsákok
  • Traction Control
  • ABS
  • klíma
  • navigáció
  • rádió
  • iránytű
  • Bluetooth
  • telefon
  • elektromos ülések