41. Kassa Rally – Az utolsó szalmaszálba kapaszkodnának Kazárék

Kazárék felkészültek az aszfaltos feladatra
Kazárék felkészültek az aszfaltos feladatra - © Fotó: Szegedi Gabriella
Miskolc – Szlovák-magyar közös rendezésű futammal folytatódik az idei Országos Rali Bajnokság.

A murvás versenyeket követően ismét aszfalton méri össze az erejét a hazai ralis társadalom. A szezonnyitó egri viadalhoz hasonlóan ismét a szlovák mezőnnyel közösen, ezúttal a Felvidéken találkoznak egymással a pilóták és a navigátorok. A nagy hagyományokkal rendelkező, 41. Kassa Rally pénteken kezdődik és vasárnapig tart, ezalatt a párosok 11 szakaszon, 140 gyorsasági kilométert tesznek meg. A magyar értékelésben négy hétvége után Herczigék állnak az élen, a címvédő Kazárék, és ifj. Tóth Jánosék előtt. Az már legutóbb Veszprémben eldőlt, hogy az összetett értékelés első két helyezettje közül kerül ki a bajnok. A miskolci Kazár Miklósnak matematikai esélye még maradt a címvédésre.

– Ebbe szeretnénk belekapaszkodni, a maximális 28 pontért utazunk Kassára – mondta magabiztosan Kazár Miklós. – A Baranya Kupára azért látogattunk el, hogy hasznos teszttapasztalatokat szerezzünk. A motorhiba azonban akkor is utolért minket, így a Mitsubishibe új, idén már a harmadik erőforrás került. Örülök, hogy a Mecsek-alján jött elő a gond, így műszaki szempontból tökéletesen fel tudtuk készíteni az autót az előttünk álló feladatra. Az év elején a címvédést tűztük ki célul, erre még maradt némi esélyünk. Ehhez azonban hibátlan versenyzésre van szükségünk, a lehető legtöbb pontot kell begyűjtenünk. Optimisták vagyunk, talán egyszer végre ránk mosolyog a szerencse, mert eddig nagyon sok gonddal küzdöttünk.

Százhatvan fölött

Kazár Miklós számára fekszenek a kassai aszfaltos szakaszok, legalábbis az elmúlt esztendők eredményei ezt mutatják. Két éve és tavaly is második helyen végzett az abszolút értékelésben, most viszont ettől többre lesz szüksége, ha Pécsett még a bajnoki elsőségért akar csatázni.

– Aszalton és murván is bizonyítottunk már, úgyhogy a burkolatnak nincs sok jelentősége – folytatta Kazár Miklós. – Ettől függetlenül nem bánom, hogy visszatérünk az aszfalthoz, mert egy hete már volt lehetőségünk tesztelni. A kassai pályák rendkívül gyorsak, aminek a teljesítéséhez komoly bátorság kell. Bennünk ez megvan, 160 fölött élvezzük igazán a száguldást. Tény, hogy nagyon jó csata lesz, hiszen a teljes szlovák mezőny és kiváló lengyel páros is ott van a nevezők közök. Természetesen őket is szeretnénk legyőzni, ám az a legfontosabb, hogy a hazai értékelésben elérjük a célunkat.

ÉM-ME


Az ORB állása négy futamot követően

1. Herczig Norbert, Bacigál Igor (Skoda Fabia R5) 128
2. Kazár Miklós, Ferencz Ramón (Mitsubishi Lancer EVO IX) 80
3. ifj. Tóth János, Szőke Tamás (Peugeot 208T16 R5) 67
4. Balogh János, Holczer Dániel (Mitsubishi Lancer EVO IX) 56
5. Turán Frigyes, Zsíros Gábor (Ford Fiesta R5) 51
6. Matics Mihály, Zejda Viktória (Mitsubishi Lancer EVO IX) 42








hirdetés