Mitsubishi Eclipse Cross – Fordulópont

Akt.:
Mitsubishi Eclipse Cross – Fordulópont
2018 új mérföldkövet jelent a Mitsubishi számára a teljesen új fejlesztésű Eclipse Cross kompakt SUV Coupé megjelenésének köszönhetően.

Az új generációs Mitsubishi járművek első képviselőjeként az Eclipse Cross alapjában értelmezi és pozícionálja újra a márkát Európa SUV gyártójaként.

Az Eclipse Cross új irányt mutat a márka számára, öt fontos alappillérre építkezve:

  • Formaterv
  • Kimagasló japán szakmaiság
  • Dinamikus menettulajdonságok
  • Okos csomagolás
  • Innovatív felszereltségek

A dinamikus megjelenésű és hasonló menettulajdonságokkal rendelkező SUV Coupé elsőként mutatja meg a Mitsubishi új formanyelvét, miközben számos innovatív felszereltséget elsőként tesz elérhetővé a szegmensben.

Az Eclipse Cross a Mitsubishi jelenlegi kínálatához csatlakozik – az ASX és az Outlander közötti rést kitöltve -, de más nyelvet beszélve: a kupészerű SUV éles vonalaival, kézműves japán minőségével, kivételes menettulajdonságaival, okos megoldásaival és innovatív felszereltségeivel kibővíti a Mitsubishi Motors célközönségét, új ügyfelek meghódítását lehetővé téve.

… a folyamatosan növekvő globális SUV piacon, amely a teljes piac mintegy 25 százalékát teszi ki, és amiből a kompakt kategória örvend a legnagyobb népszerűségnek.

Az új célok a választott néven is tetten érhetőek, amely nem egy furcsa betűösszetétel, hanem ezúttal igazi név, az MMC két világának érzelmes összekötése:

  • ECLIPSE: utalva a közkedvelt Mitsubishi sportautóra, amely 1989 és 2012 között készült Amerikában.
  • CROSS: egy meghívás az eddig ismert határokon túlra, letérve a szokványos útról, éppen úgy, ahogy azt egy SUV modellnek tennie kell.

Formába öntött dinamizmus

Az “egy méret mindenkinek” korszakának vége, az ügyfelek már olyan dolgokat keresnek, amelyek tükrözik a személyiségüket, legyen szó ruhákról, autókról, termékformákról vagy bármi másról. Az MMC a trendet követve érzelmes formanyelvet kínál az elismert műszaki tartalom mellé.

… Az erőteljesen kifejező ’DYNAMIC SHIELD’ vizuális személyiség-koncepció következő evolúciós foka, amelynél a ködlámpák és az irányjelzők alacsonyabban helyezkednek el vaskosabb foglalatban, miközben a LED-es főfényszóró és a nappali menetfény egysége magasabbra került.

Kimagasló japán szakmaiság

Hogy még inkább alátámasszák a márka új pozícionálását, az MMC formatervezői az összes jövőbeli termék észlelt minőségének szintjét jelentősen fokozzák. Az Eclipse Cross által megkezdett új irányzatnál mindez az anyagok, a textúrák, a színek, a burkolatok, stb. szintjén is tetten érhető, és a kimagasló japán szakmaiság koncepcióját tükrözi, az évszázados ‘Maison Japonaise de Qualité’ jegyében.

  • Belül a nagyobb felületek, mint például a műszerfal vagy az ajtópanelek, puha, minőségi bőrhatású borítást kaptak, amely kiváló kontrasztot képez az ezüstszínű betétekkel. Mindezt a valódi bőrborítás koronázza meg (az elérhetőség piac és modellfüggő) narancsszínű kontrasztvarrásokkal.

Horizontális kialakítás

További újdonságként az Eclipse Cross magával hozza az MMC Design új műszerfal-kialakítását, amelyben az elrendezést a horizontális tengely határozza meg, az információs (tengely felett) és a működtetési (tengely alatt) funkciókat szétválasztva.

Csúcstechnika

Kihasználva a mai mobil készülékek behálózott kényelmét, az Eclipse Cross látványos technológiai megoldások széles választékát nyújtja (az elérhetőség piac és modellfüggő) – az MMC első ennyire jól felszerelhető modelljeként.

  1. Elsőként a széles középkonzol első része ad helyet a Mitsubishi Motors ‘Touchpad vezérlőjének’.
  2. A Mitsubishi Motors újdonsága az ember és a gép közötti lehető legintuitívabb kapcsolatot biztosítja. Például a hangerőt úgy is állíthatja, hogy két ujját felfelé vagy lefelé húzza a vezérlő felületén. A Touchpad vezérlővel a különböző audio funkciókat, mint például a rádiót és az iPodot, valamint az Apple CarPlay-t is kezelhetjük.
  1. Továbbá a műszerfal felső részén az Eclipse Cross-ban megtalálható az MMC ‘Smartphone Link Display Audio’ rendszere, röviden ‘SDA’. A vékony, 7-colos érintőkijelzőn keresztül elérhető rendszer lehetővé teszi a vezető számára, hogy minimális szemmozgással jusson információhoz. Az Eclipse Cross Smartphone Link Display Audio rendszere támogatja az Apple CarPlay*1-t, amely lehetővé teszi az iPhone*1 készülékek ügyesebb, biztonságosabb használatát az autóban.
    A vezető használhatja Siri*1-t az SDA érintőképernyőjéről, hogy közlekedési viszonyok tekintetében is optimalizált útbaigazítást kapjon, telefonáljon, hozzáférjen a szöveges üzenetekhez, zenét hallgathasson, úgy, hogy közben továbbra is az útra koncentrálhat. Az SDA támogatja az Android AutoTM*2 szabványt is, amely lehetővé teszi a Google MapsTM,*2, a Google PlayTM*2 zene és további alkalmazások használatát.
    A Touchpad vezérlő elhelyezése a középkonzolon lehetővé teszi a vezető számára, hogy az SDA-t könnyen, helyváltoztatás nélkül használhassa.
  2. A látványos technológiai újdonságok között megtaláljuk az Eclipse Cross esetében hamarosan elérhető és a kategóriában egészen ritka Head Up Display-t, röviden ’HUD-ot’, amely a vezető látóterében egy különálló kijelzőre vetíti a jármű működtetéséhez szükséges információkat, mint például:
    – Sebesség
    – Távolságtartó tempomat (ACC) adatai
    – Ráfutásos ütközésre figyelmeztetés (FCM)
    – Állítható sebességhatároló (ASL)
    – Sávváltás-figyelmeztető (LDW)
    – Tempomat
    – Váltási segítség
    – Biztonsági öv figyelmeztetés
    – Ajtónyitásra való figyelmeztetés
    – Navigációs nyilak (kanyarról kanyarra)

Okos hétköznapok

Kompakt, divatos méreteivel az Eclipse Cross szellős és tágas belső teret biztosít az utasok számára.

A 2670 mm-es tengelytávból, a 4405 mm-es teljes hosszúságból és az 1805 mm-es szélességből eredően otthonos tér veszi körül az utazókat, többek között az alacsony műszerfalnak és az állítható ülésmagasságnak is köszönhetően.

Az Eclipse Cross csomagtartója a 60:40-es arányban dönthető, csúsztatható és állítható támlaszögű hátsó üléssorral maximális használhatóságot biztosít a SUV kupés megjelenés feláldozása nélkül. Miközben a hátsó utasoknak bőséges lábteret kínál (200 mm-es állíthatósággal), a személyre szabott ülésbeállítást is elősegíti (például a 16-32°-ban és 8 fokozatban állítható döntéssel), és a hátrafelé erőteljesen lejtő tetővonal ellenére bőven mért fejteret is nyújt a modell.

A hajtáslánc

Ha a forma funkciót követ, akkor ezt a funkciót nem szabad feláldozni az öncélú látványosságok oltárán. Az Eclipse Cross esetében az MMC mérnökei a SUV Coupé-t felruházták olyan menettulajdonságokkal, amelyek valóban méltóak egy kupéhoz:

  • Nagy merevségű karosszéria: bármilyen jól vezethető autó megalkotásakor a karosszéria adja az alapvető kiindulási pontot: ennek érdekében az Eclipse Cross különösen merev alapokat kapott.

Szofisztikált futómű: az Eclipse Cross’ első és hátsó lengéscsillapítói különösen gyorsan reagáló szelepeket használnak, amely javítja a lengéscsillapítást, a rugók kialakítása pedig fokozza a berugózási stabilitást. A vékonyabb, módosított szögben álló gátlóknak köszönhetően a hirtelen teherváltásokra is kiegyenlítettebben reagál a futómű, miközben javul az egyenesfutás és a kormányzás közvetlensége.

  • Super-All Wheel Control (‘S-AWC’) integrált járműdinamikai vezérlőrendszer: A Mitsubishi Motors röviden csak S-AWC-nek nevezett összkerékhajtási rendszere egy technológiai összefoglaló fogalom, amely ugyanazon alapelvet hasznosítja a különböző járművek technológiájából a maximumot kihozva. Járműtől függetlenül a rendszer lényege, hogy a hajtó- és fékezési erőt a négy kerék között egyenletesen ossza el, különös tekintettel a bal és jobb oldali kerekek közötti nyomatékelosztásra.

Továbbá az Eclipse Cross S-AWC rendszere három vezetési üzemmóddal rendelkezik, amelyet a középkonzolon található üzemmód-választó segítségével lehet állítani:

  • Normál körülmények között az összkerékhajtás AUTO üzemmódjában a rendszer automatikusan szabályozza a nyomaték elosztását a lehető legalacsonyabb üzemanyag-fogyasztás jegyében. Ha a rendszer alacsony tapadású felületet vagy tapadásvesztést érzékel, automatikusan több erőt küld a hátsó kerekekhez a tapadás fokozása érdekében.
  • SNOW üzemmód a hóval fedett vagy különösen csúszós felületekhez.
  • GRAVEL üzemmód, amely nehéz terepen, rossz úton vagy sárban, illetve hóban elakadva kihasználja a jármű összkerékhajtásának teljes potenciálját.

Piactól és modellváltozattól függően az Eclipse Cross elérhető elsőkerékhajtással is.

  • Teljesen új, 1,5 literes, közvetlen befecskendezéses benzines turbómotor: a Mitsubishi Motors egy teljesen új négyhengeres benzinmotort fejlesztett a downsizing jegyében, amely erőteljes menettulajdonságokat biztosít, magas szintű takarékosság mellett.
  • Továbbfejlesztett 2,2 literes dízelmotor: az MMC jelenlegi 4N14 kódszámú motorjának továbbfejlesztett változatát kapja meg az Eclipse Cross, amelynél a mozgó alkatrészek közötti súrlódást jelentősen csökkentették a tervezők, miközben sokat javult a befecskendezési rendszer válaszideje.
  • CVT sebességváltó ‘lépcsős’ 8-sebességes Sport üzemmóddal: az 1,5 literes benzinmotorhoz elérhető új váltó manuálisan is vezérelhető Sport üzemmóddal rendelkezik. Nyolc szimulált fokozatával a Sport üzemmód rövid áttételei széles tartományt fednek le, kihasználva az erőforrásban rejlő maximális potenciált.
  • 8-fokozatú automataváltó: a piaci trendeket követve a 2,2 dízelmotor elérhető egy új 8-sebességes automataváltóval, amely rövid áttételi lépcsőivel széles áttételezési tartományt fed le, jobb teljesítményt, nagyobb hatékonyságot és fokozott kifinomultságot eredményezve.

Továbbá a szolenoid-olajpumpa lágy motorindítást tesz lehetővé az automatikus start-stop funkciót követően, amely hozzájárul a jobb üzemanyag-fogyasztáshoz.

Biztonsági paletta

A piaci igényeket követve az Eclipse Cross az MMC legfrissebb vezetési segédrendszer-arzenáljával felszerelve érkezik (az elérhetőség piac és modellfüggő). A rendszerek a különböző féle érzékelők teljes autót behálózó információira támaszkodva előre jelzik a balesetveszélyt, és segíti a vezetőt annak elkerülésében:

  • Ütközés hatását mérséklő rendszer: a rendszer egy kamerát és egy lézeres radart (+ távolsági tempomat esetén milliméter-hullámos radart) használ, hogy felismerje az autó előtti járműveket és gyalogosokat. Meghatározza az ütközés kockázatát, és hallhatóan figyelmezteti a vezetőt, és segíti az ütközés mértékének csökkentésében, vagy helyzettől függően az ütközés elkerülésében a fékek automatikus használatával.
  • Sávelhagyásra figyelmeztető rendszer: a rendszer figyelmezteti a vezetőt, ha úgy érzékeli, hogy a jármű szándékolatlanul hagyja el a sávját.
  • Holttér figyelő rendszer sávváltás-segédlettel és hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztetővel: a rendszer figyelmezteti a vezetőt a hátulról vagy oldalról érkező autókra, valamint segíti őt sávváltás vagy tolatási manőverek során.
  • Távolságtartó adaptív tempomat: a milliméter-hullámos radar használatával ez a rendszer megtartja a távolságot az elöl haladó járműhöz képest, lelassítva az Eclipse Cross-t annyira, hogy felvegye annak sebességét. A gyorsítás a gázpedállal vagy a beállítások szerint ismét lehetővé válik, ha az elöl haladó jármű elkanyarodik vagy fokozza a sebességet (a megengedett határokon belül).
  • Ultraszonikus pedál félrekezelést megakadályozó rendszer: ez az okos biztonsági rendszer képes elkülöníteni az akaratlan gyorsítást akkor, ha például egy másik jármű vagy akadály van a jármű előtt vagy mögött, és a jármű véletlenül a fék helyett a gázpedálra lép túl hirtelen és erősen.
  • Automatikus távolsági fényszóró asszisztens: az ‘AHB’ megfigyeli a szemből érkező járművek fényszóróit és ködlámpáit, valamint az utcai világítást és a környezeti fényeket, és ez alapján automatikusan vált tompított és távolsági fényszórás között.
  • 360 fokos kamerarendszer madártávlati nézettel: a járművön körben elhelyezett kamerák 5 különböző nézetet kínálnak: szemből, hátulról, oldalról (jobb és bal), valamint felülről a 360 fokos nézet keretében, sokat segítve szűk helyekre történő parkolásnál. Mindezt az aktuális kormányállástól függő parkolási segédvonalak egészítik ki. Ezt az okos elektronikus parkolási segédrendszert a sarkokba elhelyezett érzékelők egészítik ki.

Elektronikus kézifék automatikus rögzítéssel: aktivált funkció esetén az autó álló helyzetben marad a fékpedál felengedésekor is. A rögzítést a rendszer automatikusan oldja, ha a vezető lenyomja a gázpedált.

http://www.mitsubishimiskolc.hu/

 

– PR cikk –