300 lóerős és hátul hajt: egy szörnyeteg az autó

Sok szép emlék és megannyi kupa után egy Nissanra cserélték a Ladát
Sok szép emlék és megannyi kupa után egy Nissanra cserélték a Ladát
Miskolc – 15 szezon, 4 bajnoki cím, 61 dobogós hely Szabó Gábor, Verba Gábor és Holló Barnabás navigátorokkal.

Elkelt a sárga Lada VFTS (a versenyautóról 2013 májusában írtunk) Kovács Zoltán rali­versenyzőt ennek kapcsán faggattuk.

Mindenképpen hátsókerekes, szekvenciális váltójú autóban gondolkodtunk. Kovács Zoltán

– Fájó szívvel váltunk meg tőle, de itt volt már az ideje, hogy elengedjük – fogalmazott a népszerű miskolci versenyző. – Kocsis Zsolthoz, azaz abszolút jó helyre került, így a rali2 mezőnyében továbbra is látható lesz majd.

Nem meglepő módon az új autó is hátsókerék-meghajtású egy Nissan 350Z képében. Az autót a holland ralibajnokságban bizonyos Erwin Klippel hajtotta. Három szezont ment az ottani Nissan Challange-ben a 2012-ben épített autóval, amit meg is nyert.

file6ohs4jo0oxee5dz1ql

– Mindenképpen hátsókerekes, szekvenciális váltójú autóban gondolkodtunk, nem összkerekes Mitsubishiben – fogalmazott. – Olyanban, amivel a rali1 mezőnyében lehet menni. Nem akartuk már a P csoportot, hiszen a lejárt homologizációjú autókat nagyon mostohán kezelik. Miért Nissan? Az RGT kategóriát, és azon belül is a 4-es kategóriát néztük, amely a nagy túraautókat takarja. Nem tudjuk, kik lesznek még rajtunk kívül, de egy hasonló miskolci Nissan biztosnak tűnik, és hallani egy BMW-ről is.

Csütörtökön már rendszámot kapott

A „szörnyeteg” 3500 köbcentis, V6-os, 300 lóerős motorral szerelt, hatsebesség szekvenciális váltóval rendelkezik, és hátsókerék-meghajtású. A VFTS-hez képest közel kétszer annyi a lóerő, de nagyobb a tömeg, hiszen 1370 kilogramm az autó minimum súlya.

– Meg kell szokni, de leginkább az autó tömegét, amihez biztos kell majd néhány verseny – árulta el Zoli. – Az autó iránt egyébként némi túlzással egymásnak adták a kilincset az érdeklődők. Több versenyzőtársam érdeklődött, úgy tűnik, többen kedvet kaptak hozzá.

file6ohs4j0b37p9mdrjql

Csütörtökön megtörtént a versenygép nemzeti homologizációja, le kellett gépkönyveztetni, de túl van az autó a KPM-s bevizsgáláson is, ami után az okmányiroda adott immár úgynevezett sportrendszámot. Sarkalatos kérdés az alkatrész a technikai sportoknál, ám megtudtuk: a váltó például Angliából van, ami pedig kopó, az mind Japán, így aztán rendelhető, beszerezhető. Úgy fest ugyanakkor, hogy a Subarukhoz és Mitsubishikhez hasonlóan könnyen szerelhető.

– Az április elején esedékes Eger ralira úgy akarunk odaállni, hogy valamennyi versenytapasztalatunk legyen a Nissannal, amin van még munka – mondta Kovács Zoli.

Juhász-Léhi István


Névjegy

  • Nissan 350Z (széria!)
  • Hengerűrtartalom: 3498 cm3
  • Hengerek/szelepek száma: 6/24
  • Teljesítmény: 230 kW (313 LE)/6800
  • Nyomaték: 358 Nm/4800
  • Sebességváltó: hatfokozatú manuális
  • Fékrendszer elöl/hátul: hűtött tárcsa
  • Gyorsulás (0–100 km/óra): 5,7 mp
  • Végsebesség: 250 km/óra
  • Átlagfogyasztás: 11,7 liter/100 km

Egy szuper élmény

„A négykerekes autók közé beférhetünk, de csak a középmezőnybe” – mondta Szabó Gábor navigátor. „Nagyok az elvárásaink az autóval szemben, rajtunk nem fog múlni néhány kategóriával feljebb sem. Az autó profin van összerakva, stabil a futóműve, ráadásul ülhetek egy szekvenciális váltós autóban, ami verseny közben is mindenki számára egy szuper élmény. Minden benne van, ami kell!