25 millió liter jégkrémre 17,5 milliárd forintot költöttünk az utóbbi évben

Mennyiségben 1 százalékkal értékben 8 százalékkal nőtt Magyarországon a jégkrémek forgalma az előző évihez képest – derül ki a Nielsen piackutató keddi közleményéből. 2007. június és 2008. májusa között összesen 25 millió liter jégkrém fogyott, amelyre 17,7 milliárd forintot költöttek.

A hideg édességek között nőtt a pálcikás, a tölcséres, a szendvics jégrémek forgalma, az összes értékesítés egyharmada ezekre jutott. A családi, illetve nagy dobozos jégkrémek még mindig a kétharmadrészt képviselik, de folyamatosan csökken a piaci részesedésük.

A fogyasztók egyre gyakrabban választják a márkás jégkrémeket: egy év alatt 2 százalékkal nőtt ezeknek az édességeknek a forgalma: az összes eladott jégkrém 45 százaléka már valamilyen márkát képviselt.

A Nielsen a jégkrémek átlagárát a hullámvasút pályájához hasonlítja: A családi jégkrém szezonon kívül volt drágább, 589ft /liter, nyáron pedig olcsóbb lett, 2008. májusban 557 ft-ra csökkent. A tölcséres, a pálcikás, és a szendvics jégkrém viszont a melegebb hónapokban drágább.



Sporthírek






hirdet�s