21. Steelvent Miskolc Rally – ifj. Tóth János, Szőke Tamás: Egy kicsit teszt is lesz

21. Steelvent Miskolc Rally – ifj. Tóth János, Szőke Tamás: Egy kicsit teszt is lesz
Miskolc – Egerben megtörtént a debütálás, három esztendő szünet után visszatért a hazai rallybajnokságba ifj. Tóth János.

A korábbi hétszeres abszolút magyar bajnok az első napon becsúszott az árokba, innentől kezdve pedig nem volt esélye a jó eredmény elérésére. Ettől függetlenül tovább versenyezett, mert a jelenlegi helyzetben minden méterre, minden kilométerre nagy szüksége van. Janika éppen ezért nagyon szeretne már ismét a versenyautóban ülni.

– Alig várom már a miskolci futamot, ez a holt idő mindig lassan és nehezen telik el. Igaz, ez semmiség ahhoz a három évhez képest, amíg szünetelt a rallys pályafutásom – mondta érdeklődésünkre ifj. Tóth János. – Összességében nagyon sokat tanultuk, rendkívül hasznosak voltak az Egerben összegyűjtött tapasztalatok. Barátkozunk az autóval, de rengeteg feladatunk van még ezzel kapcsolatban a jövőben. Miskolcra néhány módosítást végrehajtunk a beállításokon, mert a lehető legrövidebb idő alatt szeretnénk kihozni a technikában rejlő lehetőségeket. Nagyon szép emlékeim vannak a borsodi versenyekkel kapcsolatban, többször is győztem ezen a vidéken. Ha a régebbi autóim egyikével mennék, akkor abból is lehetne táplálkozni, ám most teljesen új a helyzet.

janika01_600

Az elmúlt két esztendőben Szőke Tamás két abszolút bajnoki címet is szerzett navigátorként. Azt viszont még a szezonnyitó előtt mondta, hogy ifj. Tóth János más diktálási stílust kér, mint a korábbi versenyzőtársai. Úgy tűnik, az alkalmazkodás jól sikerült, mert a pilóta csak jót és szépet tud mondani a csapattársáról.

– Kiváló köztünk az összhang az autóban, Tamás nagyon hamar és ügyesen alkalmazkodott hozzám – folytatta ifj. Tóth János. – Jelenleg még én vagyok a leggyengébb láncszem az egész történetben, de azon dolgozom, hogy minél hamarabb fölvegyem a ritmust. A kimaradt időszakot nem lehet semmissé tenni. Most még nehezebben tudok gyorsan autózni, a mozdulatok nem jönnek zsigerből, sokszor még bizonytalan minden. Az egri becsúszás egyébként csupán egy szerencsétlen szituáció volt, senki ne higgye azt, hogy bárkivel csatázni akartam, és ekkor rontottam. Még a rajt előtt megmondtam Tamásnak, hogy egyáltalán nem érdekel, hányadik helyen végzünk. A lényeg, hogy tanuljunk, és a lehető legtöbb versenykilométert tegyük meg. Éppen ezért nagyon örülök, hogy folytattuk, és végigcsináltunk az év első versenyét.

A 21. Steelvent Miskolc Rallyn Janikáék tovább gyűjthetik a tapasztalatokat, méghozzá a megszokotthoz képest rövidebb idő alatt. A zempléni pályákon ugyanis egy nap alatt bonyolítják le a tizenkét gyorsasági szakaszt.

– Egy napba sűrítve hosszabb lesz a miskolci verseny, mint egy átlag magyar futam. Nagyjából ennyit kell menni az ERC-n, ebben pedig már volt részem – tekintett előre ifj. Tóth János. Szerencsére ismét lesz lehetőségem legalább 30-40 tesztkilométert megtenni az autóval, mielőtt nekivágunk az újabb feladatnak. A miskolci viadalt is egy kicsit tesztnek tekintjük, sőt a többi bajnoki hétvégét is mindaddig, amíg nem jutunk el a remélt és elvárt szintre. Bízom benne, hogy ez minél hamarabb megtörténik.

ÉM-ME



Sporthírek






hirdetés