20 milliós bírság a Vodafone-nak

14 millió forintra bírságolta a Vodafone-t a Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH), mert a cég többször is jogsértő módon korlátozta előfizetőit tavaly. A hatóság további 6 millió forintra büntette a mobiltársaságot, mert a beérkező panaszok kezelésére vonatkozó előírásokat is megsértette.

Az elmúlt évben több, a számláját utólag fizető ügyfél is azzal fordult az NHH-hoz, hogy a Vodafone egy bizonyos összeghatár elérése után külön értesítés nélkül korlátozta a szolgáltatást – vagyis az előfizető csak hívást fogadni tudott, de kezdeményezni nem.

Az NHH elsőfokon, majd a Vodafone fellebbezése után másodfokon megállapította, hogy a társaság az általános szerződési feltételekben szereplő, átláthatatlan és “nem objektív” kitételre hivatkozva tiltotta le a híváskezdeményezést.

A Vodafone a panaszokat sem kezelte megfelelően az NHH szerint. Az előírások alapján 30 napon belül minden reklamációt ki kell vizsgálni, az eredményről pedig értesíteni kell az érintetteket, de a cég ezt csak jelentős késedelemmel tette meg – olvasható az NHH hétfői közleményében.








hirdet�s