10 meglepően furcsa agytorna gyakorlat, amitől okosabbak leszünk

Akt.:
10 meglepően furcsa agytorna gyakorlat, amitől okosabbak leszünk
© Illusztráció: Getty Images
Időnként nem árt kilépni a mindennapok beidegződött szokásaiból, és a megszokottól kicsit eltérő módon csinálni a rutinfeladatokat, megdolgozva ezzel az agyunkat. Összegyűjtöttünk tíz kicsit furának tűnő, mégis egészen egyszerű mentális gyakorlatot, amivel nemcsak megmozgatjuk az agytekervényeinket, de okosabbá is válunk.

1. Mosson fogat “rossz” kézzel

Tudományos kutatások bizonyítják, hogy a nem domináns agyféltekénket használva azonnal és jelentős mértékben növekszik az agykéreg. Éppen ezért érdemes időnként a jobbkezeseknek balkézzel, a balkezeseknek pedig jobb kézzel fogat mosniuk. Fontos, hogy rossz kézzel nyissuk ki és nyomjuk rá a kefére a fogkrémet.

2. Zuhanyozzon csukott szemmel

A tapintás az agy több részét is megmozgatja. Az ujjvégekben található idegeknek köszönhetően tapintással úgy tudjuk érzékelni a testünk textúráját, ahogy lehetetlen lenne látni. Próbálja meg végig csukva tartani a szemét zuhanyzás közben, és csak tapintás segítségével tájékozódni a fürdőben.

3. Kezdje a szokásostól eltérően a napot

Tanulmányok bizonyítják, hogy a mindennapi rutin felborítása elősegíti az agyi aktivitás növelését és az agykéreg is vastagabbá válik tőle. Ha eddig kávézás után öltözött fel, akkor most öltözzön fel előtte, vigye másik útvonalon sétálni a kutyát, vagy hallgasson másik rádióadást.

4. Fordítsa fejjel lefelé az önt körülvevő használati tárgyakat (Tényleg!)

Amikor normál állapotukban pillantunk rá a használati tárgyakra, a bal agyfélteke gyorsan átsiklik a dolgok fölött, és a figyelmünk hamar másra terelődik. Viszont ha megfordítjuk a minket körülvevő tárgyakat, elkezd dolgozni a jobb agyfélteke, és jobban odafigyelünk a dolgok formájára és tónusára.  Egész egyszerűen fordítsa fejjel lefelé a családi fotókat, a faliórát vagy az asztali naptárt.

5. Üljön máshova az ebédlőasztalnál

A legtöbb családban mindenkinek megvan a jól megszokott helye az ebédlő asztal körül. Az agynak viszont meglepetésekre, új élményekre van szüksége ahhoz, hogy fejlődjön. Így hát cseréljen helyet valamelyik családtagjával, és egészen új perspektívából fogja látni nemcsak az ebédlőt, de a szeretteit is!

6. Szagoljon új illatokat

Valószínűleg már nem is emlékszünk rá, hogy mióta azonosítjuk a kávé illatát a reggellel. Azzal, hogy neg megszokott illatokat – például vanilia, fahéj, menta – párosítunk egy-egy tevékenységgel, elősegítjük az új idegpályák épülését az agyban. Tartsa a kedvenc illataromáját az ágya mellett egy hétig, és amint felébred, szagoljon bele.

7. Húzza le az autó ablakát

Az emlékeink élénkebbek lesznek, ha illatokat, hangokat, képeket tudunk hozzájuk kötni. Próbáljon meg új illatokat és hangokat felfedezni a szokásos útvonalán. A nyitott ablak segíthet ebben.

8. Nézze meg jobban a termékeket a boltban

A szupermarketekben azok a legnagyobb hasznot hozó termékek, melyek szemmagasságban vannak a polcokra rakva, hiszen az emberek azokat hamarabb észreveszik, és már nyúlnak is értük – megszokásból. Éppen ezért érdemes a legtetejétől a legaljáig végignézni a polcokon. Ha valami újat talál, nézze meg tüzetesebben a terméken taláható feliratokat. Nem kell megvenni, elég, hogy felborította a rutint, és új információval gyarapodott.

9. Kommunikáljon többet nap közben

A tudományos kutatások újra és újra bebizonyítják, hogy a kommunikáció hiánya jelentős mértékű hatással van a kognitív képességekre. Ha szomjas, ne automatából, hanem egy üzletben, eladótól vegyen üdítőt.

10. Olvasson máshogy

Az agynak más területei kezdenek el dolgozni ha olvasunk, mint amikor másokat hallgatunk. Ha hangosan felolvasunk, máshogy működik az agyunk, mint amikor magunkban olvasunk. Olvasson fel partnerének, majd cseréljenek szerepet, és legyen ön a hallgatóközönség!

Forrás: BrightSide








hirdetés