10 étel, ami fogyaszt

10 étel, ami fogyaszt
Vannak jó ételek és rossz ételek – a fogyás és az egészség szempontjából is. Az alábbi 10 ételről nem biztos, hogy tudtad, milyen jót tesz a fogyókúrádnak.

A csirkén és a salátán túl rengeteg féle étel segítheti a fogyókúrát. Ráadásul a változatosság alapvető a diétában, hiszen csak az egészséges fogyás lesz tartós fogyás. Kísérletezz bátran az alábbi hozzávalókkal – Nana.hu összeállítás.

1. A tökéletes tojás

Jó, ezt szinte mindenki tudja, de nem hagyhattuk ki a felsorolásból. Még egy kutatás is bebizonyította, hogy azok a túlsúlyos felnőttek, akik két tojással kezdték a napot, 65%-kal többet fogytak, mint az azonos kalóriát fogyasztók, akik zsömlét, pirítóst reggeliztek. Ráadásul a tojásevők (diéta ide vagy oda) egy nap során átlagosan 300 kalóriával kevesebb energiát visznek be a szervezetükbe. A tojás tökéletes fehérje-forrás, segít egyensúlyban tartani a vércukor-szintet, és tele van tápanyagokkal. Ha képtelen vagy reggelire tojást enni, fogyaszd délben vagy vacsorára, csak valahova mindenképpen illeszd be.

2. Savanyú és erős

A savanyított káposzta olyan bélbarát baktériumot tartalmaz, ami segíti az emésztést, gyorsítja a fogyást, és erősíti az immunrendszert is. Vitaminokban és káliumban gazdag, és mindössze 27 kalória van egy adagjában. Töltheted szendvicsbe, héjában sült burgonyába, vagy eheted köretnek is.

3. A fekete bárány

Vagyis burgonya, ami nem is fekete, de szegény nagyon rossz PR-t kapott a szénhidrátszegény diéták korában. Pedig remekül illeszthető tisztító kúrákba, kalóriaszegény diétákba, lúgosító diétákba, vagy a tisztán szénhidrát napokat beiktató diétákba is. Egy héjában sült burgonya 6 gramm fehérjét, 1500 mg káliumot és némi rostot is tartalmaz, mindezt 300 kalórián belül. Halmozz rá sült zöldségeket vagy fogyaszd salátával, savanyú káposztával, fűszeres joghurtöntettel. Az egyik legjobban telítő kalóriaszegény étel.

4. Gorog jogurt?!

Krémes és laktató… és egészséges. Különösen azok számára, akik nem tudnak ellenállni a napközbeni nassolásnak, vagy az esti édességevésnek. Eheted magában, vagy összemixelheted egy kis fagyasztott gyümölccsel is… mennyei lesz, fagyi helyett is nagyon jó megoldás. Ráadásnak kapod a benne levő fehérjét, kalciumot és a bélbarát baktériumokat.

5. Quinoa a király

A quinoát a jövő szuperételének tartják. Magas rost- és vitamintartalmával jó helyettesítője lehet a rizsnek, mivel alacsonyabb a glikémiás indexe, és több tápanyagot is tartalmaz. Kalóriatartalma alacsony, viszont kisebb mennyiséggel is jól laksz belőle, így ideális minden diétához.

6. Az árpa visszatért

Ahogy már biztosan rájöttél, a rost az egyik legjobb barátod, ha egészséges szeretnél lenni, és fogyni is akarsz. Az árpát már évezredekkel ezelőtt is ajánlották erősítésre és fogyásra, hiszen igazi csoda van a magokban: rengeteg fehérje és rost, amivel órákra el tud telíteni. Ha az ókorban működött, talán ma is jó lesz.

7. Csodálatos feketebab

Egyes táplálkozási szakértők szerint a bab a világ legegészségesebb étele. Az antioxidáns tulajdonságai mellett remekül szabályozza a vércukor-szintet, és megóv a sóvárgás és a túlevés csapdáitól. Lehet mexikói vagy magyaros, saláta vagy csípős egytál, a lényeg, hogy ne hagyd ki az étrendedből.

8. Paradicsom télen?

Talán furán hangzik, de a paradicsompüré – a tiszta pépesített változat, ami semmi mást nem tartalmaz – remek fogyókúrás étel. Egyrészt a benne levő likopén hő hatására aktiválódik, így nem vész el a feldolgozás során, másrészt mindössze egy deciben 5 gramm rostot találhatunk, ami tökéletes fogyókúrás étellé teszi. Készíthetsz levest is belőle, vagy mártást a héjában sült burgonyádra, szószt a teljes kiőrlésű spagettire, de a fekete babbal is remekül megvannak.

9. A lenmag ereje

Bármilyen diétán is vagy, nem hiányozhat belőle a lenmag. Elképesztően magas a rosttartalma, alig emeli meg a vércukor-szintet, és rengeteg egészségvédő tulajdonsággal bír. A legjobb, ha egész magot veszel, amit fogyasztás előtt frissen őrölsz meg aprítóban, így az értékes Omega-3 olajak előnyeit is élvezheted.

10. Mandula, a szupernasi

A Nana. hu beszámolója szerint a jól megválasztott nassok kulcsfontosságúak bármely diétában, hiszen ha előre tudod, mit csemegézhetsz, nem fogsz egészségtelen és hizlaló ételekhez nyúlni, amikor rádtör az ehetnék. Vagy nem olyan sokszor… Ilyen lehet például 10 szem mandula egy gyümölcs társaságában: rengeteg tápanyagot, különösen fehérjét és rostot tartalmaz. Érdemes mindig pár szemet magadnál tartani a táskádban vagy a zsebedben, remekül csökkenti az étvágyat.
Forrás: www.nana.hu








hirdet�s