„Teljessé” válhat a félgyűrű

„Teljessé” válhat a félgyűrű
Miskolc – Gyorsulhat a miskolci elkerülő második szakasza, a Bosch-út építése.

Miután a napokban kiemelt jelentőségűvé nyilvánította a kormány a beruházást, hamarabb fejeződhet be az előkészítése a Miskolcot északról – az M30-as gyorsforgalmi út és a 26-os főút között – elkerülő út második ütemének.

Hatósági hatékonyság

A rendelet meghatározta az első és másodfokon eljáró hatóságokat, továbbá kijelölte az útügyi és vízjogi építési engedélyezési és a környezetvédelmi hatósági eljárásokban közreműködő szakhatóságokat. Mindez összefüggésben van a beruházás megvalósításával, használatbavételével és a működtetésével is. Azt ugyan még nem lehet tudni, hogy a csaknem hat kilométer hosszú, kétszer egy sávos út konkrét kivitelezése mikor kezdődik meg és mikor autózhatunk az új elkerülőn.
Mint ismeretes, a 26. számú főút és az M30 autópálya közé tervezett elkerülő egy része a Miskolc északi határában korábban már megépült. Az előkészítés alatt álló szakasz ennek egyfajta a folytatása, s megépülte után több funkciót lát el. Elsődleges célja Miskolc város átkelési szakaszainak menetesítése a Bosch üzem és az M30 autópálya közötti forgalom alól, illetve a 26. számú főút közvetlen összekötése az M30 autópályával. Ez nagyon fontos, hiszen a Miskolcon ezen a tengelyen áthaladó átlagos forgalom napi több mint 17 ezer jármű, ennek csaknem negyedrésze nehézgépjármű és autóbusz.

Félkörbe ér Miskolcon

A megépülő út az elképzelések szerint az M30 autóút irányát csomópont nélkül folytatva több földútcsomóponttal, majd a Sajó folyón át egy kétnyílású híddal a szirmabesenyői csomópontba ér, innen egy egyenes szakasszal csatlakozik a Zsigmondi úti csomópontba. Az előkészítés tervezett költsége mintegy félmilliárd forint, aminek 15 százaléka hazai forrás, 85 százalékát pedig európai uniós forrás fedezi. 

ÉM-SZB
Főbb paraméterek:
– 5 814 méter hosszú, 2×1 sávos útfelület
– Egy 2-szer 52 méter nyílású Sajó híd
– Öt darab szintbeli csomópont

Címkék: , , , , ,







hirdet�s